Hur funkar det när man kontaktar och tar hjälp av en flyttfirma?

Om du aldrig har flytta med hjälp av en flyttfirma men vill veta hur det funkar, hur man tar kontakt och hur det går till när man tar hjälp av en flyttfirma så hittar du alla svaren här! I det här inlägget kommer vi att berätta om hur det vanligtvis går till när du kontaktar och tar hjälp av en flyttfirma.

För dig som redan vet hur allt funkar och vill ha hjälp av en flyttfirma som hjälper dig med hela din flytt så kan vi på Flyttstadtjanst hjälpa dig.

Hur man tar kontakt med en flyttfirma

För att hitta en flyttfirma så är det enklaste att söka på Google för att hitta en flyttfirma som finns i din närhet. Exempel på sökning kan vara:

När du har hittat en flyttfirma som passar dig är det dags att kontakta dem! Det vanligaste sättet är att besöka deras hemsida och fylla i ett kontaktformulär där du kan skriva med nödvändig information som dom kan behöva för att ta fram en offert. Man kan också ringa dom direkt och kolla priser och boka tid om man hellre vill göra det.

På Flyttstadtjanst erbjuder vi båda alternativen för att det ska vara så enkelt som möjligt för dig att komma i kontakt med oss!

Offert och kompletterande uppgifter om flytt eller flyttstädning

Nu när du har tagit kontakt med en flyttfirma så kommer du att få en offert skickad till dig med ett kostnadsförslag på vad flytten eller flyttstädningen kommer att kosta. När vi skapar en offert så kollar vi bland annat på hur många kvadratmeter som din bostad, kontor eller lokal har. Vi gör också en uppskattning av hur många av vår personal som behövs för att utföra flytten eller flyttstädningen och andra faktorer som flyttbilar och om du vill ha hjälp med packning och uppackning.

Om det skulle behövas kompletterande uppgifter så kommer du att bli kontaktad av flyttfirman via de kontaktuppgifter du har uppgett till dom. Om allt ser bra ut med offerten och du vill gå vidare med bokningen är det dags att boka ett datum.

Dagen då du ska flytta eller en flyttstädning ska utföras

Så när allt är bokat och det är dags att göra en sista städning av din bostad eller flytta så kommer flyttfirman att komma på utsatt tid och börja med att packa ner allt som ska flyttas om ni kommit överens om det.

När allt är nedpackat så lastar flyttfirman in allt i sina fordon och transporterar det till den nya adressen. När allt är avlastat kommer de att göra en genomgång med dig för att se till att allt kom fram på ett säkert sätt och att du är nöjd med deras utförande.

Vid en flyttstädning så kommer dom att gå igenom bostaden med dig och sen sätta igång med att städa den. Allt du behöver göra är att lämna över nyckeln och gå och ta en fika eller något annat medans dom jobbar. Sen när allt är klart så är det bara att njuta av att du knappt behövt lyfta ett finger.

Som du kan se är det ganska mycket som ingår i att kontakta och använda en flyttfirma. Vi hoppas att det här inlägget har hjälpt dig att få en bättre förståelse för hur det fungerar när du kontaktar och använder en flyttfirma!

Du kanske också är intresserad av: